MALI MISTRZOWIE MATEMATYKI

Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klas 0 i 1

"Dziedziczenie genetyczne nie decyduje o rozwoju i sprawności mózgu w tak dużym stopniu jak środowisko bogate w różnorakie bodźce stymulujące."

Glenn Doman (Filadelfia, Instytut Osiągania Ludzkich Możliwości)


Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Nie przez przypadek też nazywa się matematykę „Królową Nauk”. Dzieci, które mają rozbudzony talent matematyczny są pewniejsze siebie w szkole, doskonale radzą sobie z matematyką i od początku lubią ten przedmiot.

Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci opiera się na najlepszych metodykach nauki matematyki znanych i cenionych naukowców. Ich metody pracy tworzą cztery filary programu:

I. Tablice matematyczne Glenna Domana

Są to flaschkarty, które pokazujemy dzieciom na zajęciach. Dzięki nim dzieci nieświadomie przyswajają język matematyki i matematyczne wzorce. Pokazujemy dzieciom ilości, ale również działania, ale nie tłumaczymy im zależności. Tablice raczej pobudzają instynkt matematyczny dziecka i zdolność mózgu do odkrywania wzorców i prawideł. Dzięki tej stymulacji dziecko będzie coraz lepiej rozumiało metaforycznie mówiąc „gramatykę języka matematyki”.

Karty Domana rozwijają w dziecku umiejętność rozpoznawania zbiorów, ilości i przygotowują do dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia dużych liczb.

Dziecko samodzielnie wyciąga wnioski z zapisów na tablicy – pozwalamy pracować jego genialnemu mózgowi, który przez zabawę uczy się błyskawicznie i bez wysiłku..

II. Montessori – ilości

Maria Montessori - twórczyni systemu wychowania dzieci zw. metodą Montessori. Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.

Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.

My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.

To bardzo ważne zagadnienie, które również sygnalizuje Doman – dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, które dodaje, mnoży etc. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.

Zabawy dużymi liczbami pomocami Montessori i są dla dzieci dużo ciekawsze bardziej rozwojowe, niż sumowanie kilku patyczków w przedszkolu (które raczej nie rozwiną matematycznych skrzydeł Twojego dziecka).

Małe dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!

III. Ellen i Robert Kaplanowie – Zdolności arytmetyczne

R&E Kaplanowie są profesorami z Harvardu. Ich badania na temat zdolności matematycznych małych dzieci są jednoznaczne – dzieci mają talent matematyczny i u każdego dziecka można go rozbudzić. Według tych niezwykłych naukowców, dzieci tracą swoje uzdolnienia matematyczne, gdyż są w nieodpowiedni sposób uczone matematyki – szczególnie w pierwszych klasach szkoły podstawowej, kiedy są uczone przez nauczycieli nauczania początkowego, którzy nie są matematykami i często sami siebie uważają za matematycznie nieuzdolnionych.

Kaplanowie opracowali szereg gier i zabaw, które pozwalają dzieciom dobrze zrozumieć działania arytmetyczne, dzięki czemu stają się biegłymi matematykami.

IV. R&E Kaplanowie – rozwiązywanie problemów

Ale najważniejszym elementem metody Kaplanów jest rozwiązywanie przez dzieci problemów logicznych i matematycznych. Pobudza to dzieci do samodzielnego myślenia.

Rozwiązywanie zadań sprawia dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i później doskonale radzą sobie z nią w szkole!

Program – Mali Mistrzowie Matematyki



  1. Ilości
  2. Dodawanie i odejmowanie dużych liczb
  3. Liczby parzyste i nieparzyste
  4. Figury geometryczne i zbiory
  5. Mnożenie
  6. Pola figur
  7. Niepokorny Gauss
  8. Ułamki zwykłe
  9. Co jest bardziej prawdopodobne?
  10. Zasada szufladkowa Dirichleta
  11. Wielkie liczby i bardzo małe liczby
  12. Analogiczność
  13. Wykresy
  14. Ciągi liczb
  15. Orientuj się
  16. Elementy logiki – prawda czy fałsz
  17. Skala i tworzenie mapy pomieszczeń
  18. Jak liczyły nasze babcie
  19. Rzutowanie konstrukcji geometrycznych
  20. Jak liczyły nasze babcie
  21. Rzutowanie konstrukcji geometrycznych

Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Mali matematycy stają się Łowcami Smoków. Smoki AntyMaty chcą, żeby wszystkie dzieci straciły swoje zdolności matematyczne. Ale dzielni Łowcy, pielęgnują i rozwijają swoje talenty matematyczne, dzięki czemu mogą walczyć ze smokami.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Nasze mott brzmi:

  • Twój mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
  • Każdy trening sprawia, że w twoim mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i twój mózg się zmienia.
  • Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).

  • Dzieci, które uczą się postawy rozwojowej w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Naturalnie wykazują większą sumienność, silną wolę i cierpliwość. Ta zdrowa podstawa wyzwala entuzjazm, zaangażowanie i radość podczas uczenia.
    Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.

    Zadzwoń i zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową

    Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).


    Zadzwoń: 61 66 38 700 lub
    664 135 035

    PROGRAM DNI OTWARTYCH

    Jak wygląda kurs?

    Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 45 minut.

    Newsletter

    Chcesz być na bieżąco? Zostaw nam swój adres e-mail: