MISTRZOWIE MATEMATYKI

Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klasy 4.

Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.

Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.

W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Przeczą temu wyniki badań zrealizowane w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce charakteryzuje się zadziwiającą łatwością nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematycznym ukierunkowaniem umysłu. Jednak już po kilku miesiącach nauki szkolnej dzieci te przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne dzieci nie są umiejętnie rozwijane.

Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci uważają, że każde dziecko ma matematyczny talent i można go rozwinąć. Opracowali oni metodę rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda - Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.

Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie w szkole!

Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci opiera się na najlepszych metodykach nauki matematyki znanych i cenionych naukowców. Ich metody pracy tworzą cztery filary programu:

I. Montessori – ilości

Maria Montessori - twórczyni systemu wychowania dzieci zw. metodą Montessori. Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.

Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.

My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.

To bardzo ważne zagadnienie, które również sygnalizuje Doman – dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, które dodaje, mnoży etc. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.

II. Ellen i Robert Kaplanowie – Zdolności arytmetyczne

R&E Kaplanowie są profesorami z Harvardu. Ich badania na temat zdolności matematycznych małych dzieci są jednoznaczne – dzieci mają talent matematyczny i u każdego dziecka można go rozbudzić. Według tych niezwykłych naukowców, dzieci tracą swoje uzdolnienia matematyczne, gdyż są w nieodpowiedni sposób uczone matematyki – szczególnie w pierwszych klasach szkoły podstawowej, kiedy są uczone przez nauczycieli nauczania początkowego, którzy nie są matematykami i często sami siebie uważają za matematycznie nieuzdolnionych.

Kaplanowie opracowali szereg gier i zabaw, które pozwalają dzieciom dobrze zrozumieć działania arytmetyczne, dzięki czemu stają się biegłymi matematykami.

III. R&E Kaplanowie – rozwiązywanie problemów

Ale najważniejszym elementem metody Kaplanów jest rozwiązywanie przez dzieci problemów logicznych i matematycznych. Pobudza to dzieci do samodzielnego myślenia.

Rozwiązywanie zadań sprawia dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i później doskonale radzą sobie z nią w szkole!

IV. Matematyka wedyjska

Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.

Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany i zunifikowany. Ta unifikacja powoduje, że matematyka jest łatwa i przyjemna i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż nasz "współczesny" system matematyczny.

Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to duże poczucie pewności siebie.

Program – Mistrzowie Matematyki



  1. Pole/objętość/metr kwadratowy i sześcienny/litr – czyli decymetr sześcienny.
  2. Ułamki dziesiętne.
  3. Dodawanie – dodawanie pisemne dużych liczb i ułamków, matematyka wedyjska – dopełnianie do bazy – liczby całkowite i ułamki, dodawanie na sorobanie.
  4. Odejmowanie – odejmowanie pisemne, odejmowanie od wielokrotności 10 liczb całkowitych i ułamków, odejmowanie przez dodawanie, odejmowanie na sorobanie.
  5. Mnożenie – mnożenie pisemne, japońskie, wedyjskie – dwie liczby na krzyż, liczb w których liczba dziesiątek jest taka sama a suma jedności daje 10, mnożenie na sorobanie.
  6. Potęgowanie
  7. Pierwiastkowanie wedyjskie
  8. Konstrukcja trójkątów
  9. Twierdzenie Pitagorasa
  10. Skala
  11. Symetria
  12. Jednokładność
  13. Twierdzenie Talesa
  14. Dodawanie metodą Trachtenberga
  15. Dzielenie wedyjskie
  16. Teoria sieci Eulera i problem Königsberg 
  17. Wzory skróconego mnożenia
  18. Układ równań z dwoma niewiadomymi
  19. Macierze – metoda eliminacji Gaussa
  20. Dodawanie macierzy

Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Nasze mott brzmi:

  • Twój mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
  • Każdy trening sprawia, że w twoim mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i twój mózg się zmienia.
  • Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).

  • Dzieci, które uczą się postawy rozwojowej w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Naturalnie wykazują większą sumienność, silną wolę i cierpliwość. Ta zdrowa podstawa wyzwala entuzjazm, zaangażowanie i radość podczas uczenia.
    Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.

    Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Mali uczniowie stają się detektywami, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody
    Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki gry edukacyjnej "Gniew Smoka".
    „Gniew smoka” to gra karciana, która uczy i bawi. Twoje dziecko rozpocznie kampanię przeciw smokom, podczas której będzie uczyć się matematyki. Misją dziecka będzie zdobycie skarbów smoka. W tym celu będzie ono musiało prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet, które znajdzie w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława!

    Dlaczego warto?

    • Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu
    • Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć
    • Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
    • Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.

    Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową

    Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).


    Zadzwoń: 61 66 38 700 lub
    664 135 035

    PROGRAM DNI OTWARTYCH

    Jak wygląda kurs?

    Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.



    SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA BEZPŁATNE LEKCJE POKAZOWE!

    Newsletter

    Chcesz być na bieżąco? Zostaw nam swój adres e-mail: