BEZPŁATNE WARSZTATY
DLA RODZICÓW

- na temat wspierania dzieci w rozwoju.

Stacjonarnie w Akademii Nauki.

Być może czasami zastanawiasz się:

W znalezieniu odpowiedzi na te pytania pomoże Ci wiedza, którą zdobędziesz na naszych warsztatach!

Przygotowaliśmy 3 tematy do wyboru:

13 kwietnia

„Kim jest moje dziecko
– 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia”

14 kwietnia

„Kim jest moje dziecko
– Matryca Neurotransmitalna"

20 kwietnia

„Jak rozwijać
9 Diamentowych Cech
u dziecka (i siebie)”

Czego dokładnie dowiesz się

na poszczególnych warsztatach?

Czego dokładnie dowiesz się na poszczególnych warsztatach?

Twoje dziecko posługuje się jednym z 6 Wzorców Myślenia! Czym on jest?

Każde dziecko ma swój indywidualny instrument poznawczy – wzorzec myślenia, którym się posługuje. Można go porównać do instrumentu muzycznego.

Posługując się metaforą możemy powiedzieć, że są dzieci, które mają skrzypce, altówki i kontrabasy, inne posiadają trąbki, flety i harmonijki ustne, a są też takie, którzy mają werbelki, bębenki i grzechotki.

Wyobraźmy sobie, że dzieci te idą do szkoły. Siadają w ławkach. Do klasy wchodzi miła, uśmiechnięta pani i mówi: – teraz drogie dzieci przytknijcie swoje instrumenty do ust i dmuchnijcie.

Szczęśliwcy, którzy mają trąbki, flety i harmonijki szybko zaczynają wydawać dźwięki, które po pewnym czasie ułożą się w melodię. Są to tzw. uczniowie „zdolni”, nie mający większych problemów w szkole.

Są jednak też dzieci, które mają inne niż dęte instrumenty. Przykładają skrzypce, werbelki i altówki do ust. Na nic się zdaje olbrzymi wysiłek wkładany w dmuchanie. Mimo, że dzieci bardzo chcą i mocno nad tym pracują ich instrumenty „milczą”. Aby móc grać, dzieci te potrzebują potrzebują pałeczek i smyczków i jeśli ich nie dostaną to trudno będzie im w szkole rozwinąć skrzydła.

Podczas warsztatów:

• dowiesz się, jaki jest wzorzec uczenia się Twojego dziecka i jak rozwinąć jego potencjał,
• poznasz sposoby przekazywania wiedzy, które pomogą Twojemu dziecku w nauce,
• nauczysz się formułować komunikaty skierowane do dziecka, tak by „słyszało” i wiedziało, co się do niego mówi,
• poznasz skuteczne i proste sposoby wspierania dzieci posługujących się każdym z sześciu wzorców,
• dowiesz się, jaki jest Twój własny wzorzec i wzorzec najbliższych Ci osób!

Zajęcia na temat neuroprzekaźników w naszych mózgach.

Mamy w mózgu około 200 neurotransmiterów, które odpowiedzialne są nie tylko za przepływ informacji ale również za nasze cechy osobowości typy zachowań a nawet ogólne podejście do życia.
Określając wzorzec neurotransmitalny, koncentrujemy się na czterech grupach neuroprzekaźników:

• Neuroprzekaźniki związane z działaniem, takie jak adrenalina – kolor czerwony.
• Neuroprzekaźniki związane z uczuciami i społecznym funkcjonowaniem, takie jak oxytocyna, wazopresyna – kolor zielony.
• Neuroprzekaźniki związane z inteligencją i myśleniem, takie jak dopamina, acetylocholina – kolor niebieski.
• Jest jeszcze kolor żółty – to kolor specjalny. Pełni funkcję równoważącą pozostałe neuroprzekaźniki. Wysubtelnia ich działanie, przenosi na wyższy poziom funkcjonowania. W tej grupie znajdują się takie hormony jak np.: GABA (odpowiada za odprężenie i dobre samopoczucie), DHEA (paliwo antystresowe, hormon dobra i młodości), endorfiny, endokannobinoidy…

W mózgu każdego człowieka jest inna liczba tak zwanych receptorów, które reagują na dany przekaźnik, co tworzy swoisty wzorzec/matrycę zachowań.

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

Znając wzorzec i matrycę swoje i swoich bliskich:
• lepiej zrozumiesz ich potrzeby, możliwości i potencjały,
• nauczysz się komunikować z osobami o różnych Matrycach i Wzorcach Myślenia, dlatego wzrośnie jakość Twoich relacji z najbliższymi, ze współpracownikami i przyjaciółmi,
• Twoje działania staną się bardziej efektywne,
• to wyjątkowa wiedza – bardzo mało ludzi zdaje sobie sprawę, że coś takiego jak Matryce Neurotransmitalne i Wzorce Myślenia w ogóle istnieją.

„Świetnie ci to wyszło!” „Dostałem piątkę, pytania były łatwe!” – Co łączy te dwa komunikaty? Obydwa są pesymistyczne.

Czy rzeczywiście duża nagroda jest lepsza? Na jakiej podstawie naukowcy twierdzą, że nie?

Dlaczego dzieci chwalone słowami „jesteś inteligentny(-a)” boleśniej przeżywają porażki i bardziej stresują się podczas nauki?

Na te i wiele innych pytań otrzymasz odpowiedzi podczas warsztatów na temat metod rozwoju 9 Diamentowych Cech Sukcesu i Szczęścia.

 

 

Program warsztatów:

Podstawą Diamentu są poczucie własnej wartości, rozwojowość i optymizm i nimi szczególnie się zajmiemy.

• Odkryjemy między innymi, czym jest poczucie własnej wartości, co robić, żeby umacniać w nim dziecko i czym różni się to od budowania poczucia pewności siebie.

• Odpowiemy rówież na pytanie, jak przekierować dziecko w stronę rozwojowego myślenia o sobie. Dlaczego warto? Bo myślenie to wyraża się odwagą do szukania wyzwań i umiejętnością wyciągania lekcji z porażki, bo przecież – tak myśli dziecko rowojowo nastawione do siebie – porażek nie ponoszą tylko ci, co nic nie robią.

• Optymizm, to trzecia z wielkiej trójki cech (po rozwojowości i poczuciu własnej wartości), która przyczynia się do odczuwania szczęścia i sprawczości w życiu. Nie będziemy tutaj jednak mówić o naiwnym i powierzchownym tzw. pozytywnym myśleniu. Będziemy mówić o sile charakteru, którą ma niespełna 30% ludzi, a która sprawia, że osoby te są zdrowsze fizycznie i emocjonalnie, skuteczniejsze w działaniu, odważne, i co ciekawe, otoczenie uważa je za bardziej atrakcyjne.

• Co jest ważniejsze inteligencja czy silna wola? Zaskakujące wyniki badań psychologów oraz neurologów przybliżą nam nieoczywiste sposoby na wzmocnienie siły woli, cierpliwości i samokontroli.

Kto prowadzi warsztaty?

Marek Hoffman

Psycholog, pedagog, współzałożyciel i metodyk kursów Akademii Nauki. Fascynuje się neuronauką i wszystkim tym, co pozwala odkryć i rozwinąć potencjał każdego człowieka.

Autor książki „Jak nauczyć dziecko matematyki i dlaczego szkoła tego nie zrobi”.

Gdzie i kiedy dokładnie odbędą się warsztaty? 

Warsztaty odbędą się stacjonarnie w Akademii Nauki na Ratajczaka 35/6.

„Kim jest moje dziecko – 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia”

13 kwietnia 2024 r. (sobota)

w godzinach od 17.00 do 19.00

„Kim jest moje dziecko – Matryca Neurotransmitalna”

14 kwietnia 2024 r. (niedziela)

w godzinach od 11.00 do 13.00

„Jak rozwijać 9 Diamentowych Cech u dziecka (i siebie)”

20 kwietnia 2024 r. (sobota)

w godzinach od 17.00 do 19.00

Warsztaty nie zależą od siebie tematycznie. Możesz wziąć udział w jednym spotkaniu, dwóch lub wszystkich 🙂 Jeżeli chcesz możesz również przyjść z osobą, której dziecko nie uczęszcza do nas na zajęcia.

Wypełnij poniższy formularz i zarezerwuj miejsce.

Ilość miejsc jest ograniczona – o zapisie decyduje kolejność zgłoszeń.

Prosimy o informację w razie zmiany planów w związku uczestnictwem w warsztatach.




    Wybierz warsztaty, na które chcesz się zapisać:
    6 Indywidualnych Wzorców Myślenia” – 13 kwietnia (sobota) 17.00-19.00Matryca Neurotransmitalna” – 14 kwietnia (niedziela) 11.00-13.00Jak rozwijać 9 Diamentowych Cech u dziecka (i siebie)” – 20 kwietnia (sobota) 17.00-19.00


    Akademia Nauki

    Tel. kom. 664 135 035

    E-mail: poznan@akademianauki.pl