MISTRZOWIE MATEMATYKI

Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klasy 6.

To jest kurs dla każdego dziecka.

Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.

Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.

Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!

Cele kursu

Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.

Metody, którymi pracujemy z dziećmi

1. Math Circle



Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda - Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.

Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!

Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.

2. Matematyka wedyjska



Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.

Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.

Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.

Program – Mistrzowie Matematyki


Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:

  1. Logika
  2. Matematyka wedyjska – dzielenie przez liczby dwucyfrowe
  3. Matematyka wedyjska – dzielenie przez liczby trzycyfrowe
  4. Układ współrzędnych
  5. Funkcje liniowe
  6. Układy równań
  7. Funkcje a układy równań
  8. Funkcje kwadratowe
  9. Delta
  10. Miejsca zerowe funkcji
  11. Funkcje - zadania tekstowe
  12. Funkcje - zadania tekstowe
  13. Matematyka wedyjska – pierwiastkowanie, w którym wynik jest liczbą całkowitą
  14. Matematyka wedyjska – pierwiastkowanie, w którym wynik jest liczbą niecałkowitą
  15. Granice funkcji
  16. Granice funkcji w punkcie
  17. Pochodna funkcji
  18. Zadania tekstowe na zastosowanie pochodnych
  19. Konstrukcje geometryczne – dzielenie odcinka
  20. Konstrukcje geometryczne – wykreślanie odcinka o długości niewymiernej
  21. Matematyka wedyjska - mnożenie metodą bazy 3 liczb
  22. Matematyka wedyjska - pierwiastki trzeciego stopnia
  23. Nierówność koła
  24. Logarytmy
  25. Dodawanie logarytmów
  26. Odejmowanie logarytmów
  27. Zmiana podstawy logarytmu
  28. Logarytm potęgi
  29. Figury płaskie
  30. Figury przestrzenne
  31. Geometria przestrzenna
  32. Geometria płaska – zadania problemowe
  33. Całkowanie
  34. Całki oznaczone i nieoznaczone
  35. Rozwiązywanie układów równań metodą podstawiania
  36. Rozwiązywanie układów równań metodą przeciwnych współczynników
  37. Rozwiązywanie układów równań metodą wedyjską
  38. Układy równań - zadania z treścią
  39. Logika
  40. Zastosowania logiki matematycznej w życiu codziennym
  41. Wartości logiczne podstawowych funkcji logicznych
  42. Tautologia
  43. Twierdzenie Pitagorasa

Jak wyglądają zajęcia?


Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.

Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:
  • Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
  • Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia.
  • Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).
Dzieci, które uczone są w duchu rozwojowym, w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.

A wszystko to w formie gry


Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Specjalnie na potrzeby programu została stworzona przez nas gra paragrafowa „Tajemnicza wyprawa”. Uczniowie wcielają się w rolę adeptów Akademii Detektywów, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji i tropią szemraną szajkę.

Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia tajemniczą misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją - jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.

Dzieci kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.

Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.

Dlaczego warto?

  • Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu, nie ocenia tego co się uczy.
  • Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.
  • Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
  • Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.

Jak wygląda kurs?

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.

Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.


Warsztaty dla rodziców

Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową

Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).

Zadzwoń do nas i umów się na lekcję!

Zadzwoń: 61 66 38 700
lub 664 135 035


Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.

Informacje na temat lekcji pokazowych znajdziesz tutaj:

DNI OTWARTE W AKADEMII NAUKI